Sunday, February 16, 2014

47 Ronin, Dünya Savasi Z (World war Z),Korku Seansı (The Conjuring)




Selam sana ya sinemasever.

Yılbaşı diye dün akşam kuduranlardan mısın yoksa oturup iç muhasebesi yapanlardan mısın?

Bu günü yatarak geçirenlerden misin yoksa erkenden kalkıp "bu gün tatildi di mi ya" olanlardan mısın?

 Biz milletçe çok değiştik. Geçen gün iş sebebiyle uğradığım ptt'de  o asla gelmeyen sıramı beklerken insanların tl'lerini hiç acımadan "milli piyango"ya harcayışlarına şahit olunca artık bizim başka bir millete dönüştüğümüze inandım.

Eskiden de milli piyangodan bilet alan çoktu, eskiden de hindili tombalalı yılbaşlarımız vardı.

Ama herkes evinde çam süslemiyordu.

Altına hediyeler koymuyordu.

Ya da ne bileyim, ipini koparmışcasına sokaklara çıkmıyordu.

Tatil planları yapmıyordu.

Kültürümüze giren en fazla tombalayla hindiydi.Kutlayan  gene sonunda portakal soyup tv de program izliyordu.

Şimdi ciddi ciddi noel ruhu yaşıyan nesil var.

Sınıflarında bile çam ağacı süsleyen liseliler var.

Bizim kültürümüze noeli ne güzel sokmuşlar. Bu "Christmas" bunu daha iyi anladım.

Suriyeli bir mülteciye yardım edilmesini isterken aldığımız cevap "Suriyeliye demi biz yardım edicez" ken milli piyangoya hiç acımadan sorgulamadan paralarını veren yığınlara dönüşmüşüz biz.

İkibinondört'ün ironik ve acılı haberini ilk ben vereyim size, bizde kültür mültür kalmamış beyler.

                                                            ***


47 ronin dunya savasi z world war z korku seansi the conjuring 1


47 Ronin, sinemaya girmesiyle gitmeme sebep olmuş olan bir filmdir.

Malumunuz Keanucuğum uzun bir aradan sonra döndü beyaz perdeye. Fragmanın çekiciliği ise bambaşkaydı.

Fakat fragmanla film arasında farklar var.

Fragmanda hissedilen, bol aksiyonlu, actionlı bir film. Görsel efektlerin konuştuğu uzun zamandır piyasada olmayan ve özlediğimiz fantastik bir film gibi.

Normalde olansa filmin aslında fragmandaki kadar actionun olması.

Konusunu sevdim. Fantastik bir hikaye.

Ronin, efendisiz kalmış samuray demek. Film, Ako halkının efendisi Lord Asano'nun birtakım entrikalar sonucu ölünce, efendisiz kalan 46 samuray ve biz melezin (burda melezimiz Keanu oluyor ki gerçekte de bir melez oluşuyla ilintisine dikkat) intikamını anlatıyor. Tengriler tarafından büyütülen ve çeşitli sihirleri bilen melezimizin Lord Asano'nun kızıyla yaşadığı imkansız aşksa filmin diğer bir boyutu.

Filmin duygusal yönü daha fazlaydı. Bir çok yönden "the last samuray"ı hatırlatsa da bunu farklı kılan fantastik yanı.

Filmin aksiyon kısmı fazla olmadığından, görsel olarakta doyurmadığından aslında beklediğimi bulamadım. Çok daha iyi olabilirdi, yönetmeni başarısız buldum.

Ama ben yinede sevdim. Keanudan dolayı :p" Adamım Keanu sana yıllar işlemiyor,yıl algımı bozuyorsun, böyle elli yaşında olunur mu?" diye sordum filmi izlerken çoğu zaman.

İmdb'si 6,7. İlk çıktığında 7 lerdeydi. Zamanla daha da düşebilir maalesef.


47 ronin dunya savasi z world war z korku seansi the conjuring 2



***






47 ronin dunya savasi z world war z korku seansi the conjuring 3


World War Z, bir dakika bile temposu düşmeyen, aksiyonu ve gerilimi bol bir film.

Bir de klasik Hollywood tribine girmeselermiş benden geçer not alırlarmış. Maalesef, yine israili öve öve bitiremediler. Bunun dışında konu olarak çok extrem olmasa da  filmi ve brad pitt ciğimi beğendim.


47 ronin dunya savasi z world war z korku seansi the conjuring 4


Bir çeşit virüsle insanlar "zombileşiyor" . Bir çeşit "im legend" vari film, sonuyla sanırım ondan ayrışıyor. Klasik zombi filmlerinden pek farkı yok ama aksiyonu ve görselliğinden dolayı seveceğinizi düşünüyorum.

Bir çok yerde olumsuz yorum okumuş olabilirsiniz. Bu yorumlara bakarak kanaat oluşturmayın filmi izleyin derim. Çünkü o kadar da yerilecek bir film değil bence.

Brad'ciğimin hiç mi hatrı yok hem?

İmdb'si 7,1. Bu kadar eleştiriye iyi not almış.


***


47 ronin dunya savasi z world war z korku seansi the conjuring 5






The Conjuring, genel kanaata göre ikibinonüç'ün en iyi gerilimi.

Yönetmen koltuğunda eli "testereli" James Wan var. Çekik sevgimde yanılmıyorum :)

Filmin büyük bir bölümü korku klişelerinden oluşsa da James Wan farkıyla yine de kendini öne çıkarıyor.

İyi bir korkuseverseniz belki sizi çok germez ama benim gibi korkuyla pek aranız yoksa baya gerilip korkmaya hazır olun :)

Korku filmlerinde "korku obje"lerinin gösterilmemesi her zaman beni daha çok germiştir. Film bir yere kadar böyle giderken bir yerden sonra o "gözüken hayaletler, şeytanlar" ve "şeytan çıkarma seansı" ndan sonra biraz etkisini yitiriyor.

Fakat tabi ben yine de çok gerilip korktum :)

Bir kaç sahnesi özellikle çok etkileyiciydi.


47 ronin dunya savasi z world war z korku seansi the conjuring 6


Ayrıca, Vera Farmiga'yı pek beğenirim ve de hikayenin yaşanmış bir olaydan uyarlanması (!)  hoşuma gitti.

imdbsi 7,6. Yerinde.

Keyifli seyirler.


No comments:

Post a Comment